Funda beoordelingen

Martin Zopfi van Zopfi Makelaardij: "Tevreden opdrachtgevers daar worden wij erg blij van en daar zijn wij ook trots op. Maar nog meer over de mooie woorden die zij schrijven."

Op grond van recente wetgeving (eind 2022) moeten consumenten zo duidelijk en eerlijk mogelijk geïnformeerd worden over de totstandkoming van beoordelingen. Daarom toont funda vanaf eind 2022 ook een uitnodigingspercentage bij het gemiddelde beoordelingscijfer. Zo ziet de consument direct op basis van hoeveel procent van de klanten, het cijfer tot stand is gekomen. Hiermee maakt Funda de beoordelingsmodule transparanter. Soms komt het voor dat makelaars alléén een beoordeling vragen aan door de makelaar geselecteerde klanten. En alleen klanten om een beoordeling vragen waarvan je inschat dat die met positieve beoordeling komen, is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom is er deze nieuwe wetgeving. Dus kijk naast de cijfers ook naar het uitnodigingspercentage. Ook hier geldt gewoon: werk transparant en eerlijk. 

Bij de beoordelingen wordt vanaf 03-2023 een "gemiddeld cijfer" gegeven voor verkoop, aankoop, verhuur en aanhuur. Dat is immers veel duidelijker. Dus geen afzonderlijke cijfers voor de verschillende diensten. 

Zopfi Makelaardij geeft iedere klant de mogelijkheid om een beoordeling te geven op Funda. En mocht de beoordeling minder positief zijn, dan is dat mogelijk een leerproces.